Nem kezdünk mondatot HA-val (hogy megoldottam!!!), de HA bárki is azért imádkozott, NEhogy én nyerjek a lottón és több hónapig eltűnjek egy szédítő világ körüli ereszdelahajam-túrára, hát köszönöm szépen, érdemes volt, bejött, nem ezért nem írtam az utóbbi hetekben.

Anyagilag és a családi békét tekintve biztosan megérné magunkat elküldeni karácsony környékén kb. 6  hétre síelni, hogy a nagy ünnepi tespedésben ne legyen időm gondolkodásnak vélt agymenésre.

Ilyenkor szoktam ugyanis kitalálni, hogy:

1. külföldön szeretnék élni

2. teherabroncs-értékesítő nagykirály akarok lenni

3. mosóporbiznisz-császár leszek

4. sztendápkomedistaság a jövő

5. nem lesz itt ingatlanlufi

6. földgömbpörgetés-közbeni rábökést követő álomút szervezés a kétéves megtakarításaink stornozásával....

Hát igen, a fentiekből eddig csak a 6-os jött be rendszeresen, szóval sokkal nyugisabb lett volna Katám kiborítása nélkül csak simán síelgetni.

Nem kezdünk mondatot hoggyal sem, szóval hogy miért is tűntem el néhány hétre? Ehhez vissza kell egy kicsit lapoznunk időben:

"Az ünnepek alatt kitaláltam, hogy végre ötvözöm közgazdász-kereskedő énemet burjánzó egészségügyi tapasztalataimmal, és igenis van értelme egyetemi végzettség után egészségügyi főiskolai diplomát szerezni. Nem egyszerű, mert a bolognai-spagetti rendszernek köszönhetően már nemcsak holmi különbözeti kell, hanem hét teljes félév, levelező tagozat, fizetős, stb., de lassú víz partot mos alapon utánanéztem a felvételinek.

Egészségtudományi Kar, kihelyezett tagozat, és a közgázhoz legközelebb álló szak, hátha elfogadnak majd 1-2-12 tárgyamat, és itt talán nem gebedek bele az anatómiába. A felvételi rendszertelenség azonban kicsit változott. Régen az érettségi csak azért kellett, hogy meglegyen, aztán jött a felvételi, ezért én kipipálás gyanánt technika tárgyból lettem igen érett. A főokosok azonban ma már felvételi nélkül az érettségi tárgyak alapján döntik el, felvesznek-e az adott karra-szakra, ahová meghatározzák, hogy egy adott listából melyik kettő tárgyból kell érettségizned. Nekem csak a magyar stimmel, mert nincs mellette biosz, fizika, kémia, informatika, stb., de szerencsére felfedeztem, hogy ha közgazdaságtudományi alapismeretekből van érettségim, akkor az király.

Kérvényeztem is a tanulmányi osztálynál némi fénymásolattal alátámasztva szuperlogikus indítványomat, hogy a nyeke-nyóka közgazdasági érettségi helyett ugyan fogadják már el az egyetem nappali tagozatán szerzett jeles diplomámat. Nos, mindenki megnyugtatására, a magyar bürokratikus rendszer igenis működik. Kérvényemet ugyanis a tanulmányi osztály úgy elutasította, mint oroszlán a brokkolis szójafasírtot, tehát érettségit kell tennem.

Utánanéztem, mi a lehető legegyszerűbb tantárgy, és nagyon úgy tűnt, hogy a helyi Közgazdasági Szakközépiskolába jelentkezek Ügyviteli alapismeretek tárgyból érettségire, hacsaknem addig az oktatásügyi miniszter pozitívan reagál reflektorszerű rávilágításomra, miszerint egy tökéletlen szabályozás legtökéletesebb példáját képviselem. Határidő február 15, addig kell leadnom jelentkezésemet a főiskolára és nagyon űgy tűnik, hogy az érettségire is. Aztán jöhet a lázas készülődés, remélem az ügyviteli alapismeretek különóráim mellett lesz időm begyakorolni a 23.A osztály egyszemélyes szalagavató társastáncát. Májusban ballagási buli, júniusban érettségi bankett, augusztusban gólyatabor, és amikor régi évfolyamtársaim a 20. érettségi talalkozójukra készülnek, akkor én majd nagyképűen épp az ötödikre.

Már csak azt kéne kitalálnom, hogy az Index szivatósblogja és a Bumeráng Márta nénije mellett elküldjem-e esettanulmányomat a Strasszburgi Emberjogi Bírosagnak, vagy az ombudsmanunknak, esetleg a legfőbb oktatási bizottságnak, ha már az ilyen okos határozatokat ellenjegyző anti-gyakorlatias vezércsinovnyik muterját sehol sem találom a telefonkönyvben." 

A fenti sorok leírása óta pontosan 4 év vízhozama csorgott le a Dunán, és bár a korábbi diplomával tényleg nem sikerült kiváltanom az érettségit, végülis egy szabályozásbeli kiskapu kiskapuját megtalálva újabb érettségi nélkül is felvettek 2010-ben a főiskolára. Biztosan ütősebb volt a Lex "minden karámba kell egy vezérbika" elv, ezért nekiveselkedtem a levelezőnek, levelezésben úgyis jó vagyok.

A konstans szükséges minimális erőfeszítést szem előtt tartva mindig akkurátusan elfogadtattam a közgázos tárgyaimat (a régi tematikákat igen szerették számomra előtúrni a dékáni hivatalban....), a maradékból hoztam a kötelezőt, és most Karácsonyra eljutottam a szakdolgozatig, legalábbis ahhoz a pontig, amikor ÚRISTEN, már csak 2 hét és le kéne adni!!!!

Az utolsó pillanatig bíztam valami csodában, hátha nem kell megírnom, aztán csak tovább halmozódott a "lotosöttő". Konkrétan az egész ünnepeket elszúrtam a gép előtt ülve, hogy a somogyi szellemi szilíciumvölgyben kifejtsem a kifejtenivalót, és egy köztársasági-elnöki-pozíció-kompatibilis, műholdakkal-rivalizálóan-magasröptű, Spielberget-a-kameramögéültetően-izgalmas témát olyan alaposan feldolgozzak, mint szalámigyár a környék lovait.

Egyébként is, mi mást lehet családi körben egy tavaszias téli szünetben csinálni?! Mindig is vonzott "A laparoszkópos sebészet ismertsége és hatása a betegek kórházválasztására" témakör, most végre kiélhettem magam. Ezután viszont jött a záróvizsgára történő éjszakai tételkidolgozás, magolás, telefonba-felmondás, vezetés-közben visszahallgatás, pizza-csoki-szőlőcukor, virrasztás, füldugózás, kávétúladagolás, egyébkéntisminekezazegész???, és már megint plusz két nap kéne...

Lényeg, hogy öregszek, megváltoztam. Rendesen készülve mentem számot adni, és utána este még csak be sem rúgtam. Régen ez még pont fordítva volt, de ha már ilyen jól ment az egész, el is gondolkodtam, vajon milyen képzés legyen a következő:

- a molekuláris biológia ugye a szívem csücske

- NASA-mérnöknek lenni menő

- endolumenalis agysebészből asszem kevés lakik az utcánkban

- van kereslet atomerőmű-tervezőre is gavaritye parusszki

- a német az továbbra is örök kihívás

- lehet, hogy végre egy normál bútorasztalosi szakma lenne a legjobb vészforgatókönyv

Otthon odáig jutottam a kérdésfeltevésben, hogy "Szerinted ezután....?", mire csípőből jött a válasz, hogy "Mindegy, de akkor válunk!"

Szóval egy időre ennyi volt az elméleti tuning, most az érettségi öltöny helyett első körben cél a kedvenc esküvői öltönyöm. 

Üdv, PéGyé

A bejegyzés trackback címe:

https://hajohanem-pgy.blog.hu/api/trackback/id/tr85824612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Farkas Nikolett 2014.02.23. 10:56:11

Szakmai gyakorlatra várunk szeretettel. Eltekinthetünk az elmélti oktatásokon való részvételtől.
süti beállítások módosítása